**ပရမတ္ အႏုသေႏၶထြက္**
ဤသို႔ ဝေႏၵဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ အာရမၼဏိက အ
က်ိဳး ပစၥယုပၸန္ကို ျပေတာ္မူၿပီး၍ ယခုအခါ၌
ယင္းအာရမၼဏိက အက်ိဳးပစၥယုပၸန္၏ အာရုံ
အေၾကာင္း ပစၥည္းကို ျပျခင္းငွာ အလိုရွိေတာ္
မူေသာ အ႒ကထာဆရာသည္ သုဂတံဟူေသာပါဌ္ကိုမိန္႔။
**ပရမတ္ ပုစၧာထြက္**
အရွင္အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္)
ဆရာသည္(ကတၱား)
ဝေႏၵဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ အာရမၼဏိက အက်ိဳး
ပစၥယုပၸန္ကို ျပေတာ္မူ၏(ဌပနာ)
အာရုံ အေၾကာင္း ပစၥည္းကား အဘယ္ပါနည္း
(ပုစၧာ)
ဤသို႔ ေမးဖြယ္ရွိ၍ ထိုအေမးကို ေျဖဆိုေတာ္
မူလိုေသာ အ႒ကထာဆရာသည္ သုဂတံဟူ
ေသာပါဌ္ကိုမိန္႔။
အဓိပၸာယ္ကား အာရုံ အေၾကာင္းပစၥည္းသည္
သုဂတံျဖစ္၏ဟူလို။
**ပရမတ္ ေစာဒနာထြက္**
အရွင္အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္)
ဆရာသည္(ကတၱား)
ဝေႏၵဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ အာရမၼဏိက အက်ိဳး
ပစၥယုပၸန္ကို ဆိုေတာ္မူ၏(ဌပနာ)
အာရုံ အေၾကာင္းပစၥည္းကား အဘယ္ပါနည္း
(ပုစၧာ)
အာရမၼဏိက အက်ိဳးပစၥယုပၸန္သည္ အာရုံ
အေၾကာင္းပစၥည္းနွင္႔ မကင္းေကာင္းသည္
မဟုတ္ပါေလာ(ေစာဒနာ)
ဤသို႔ ေစာဒနာဖြယ္ရွိ၌ ထိုေစာဒနာကို ေသာဓနာလိုေသာ အ႒ကထာဆရာသည္
သုဂတံဟူေသာပါဌ္ကိုမိန္႔။
အဓိပၸာယ္ကား အာရမၼဏိက အက်ိဳးပစၥယုပၸန္
သည္ အာရုံ အေၾကာင္းပစၥည္းနွင္႕ ကင္းေကာင္းသည္မဟုတ္ အာရုံ အေၾကာင္းပစၥည္း
ကား သုဂတံ ျဖစ္၏ဟူလို။
**ပရမတ္ အဘိယာစကထြက္**
အရွင္အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္)
ဆရာသည္(ကတၱား)
ဝေႏၵဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ အာရမၼဏိက အက်ိဳး
ပစၥယုန္ကို ျပေတာ္မူ၏(ဌပနာ)
အာရုံ အေၾကာင္း ပစၥည္းကိုလည္း ျပေတာ္မူ
ပါဦးဟု ေတာင္းပန္ဖြယ္ရွိ၍ သုဂတံဟူေသာ
ပါဌ္ကိုမိန္႔။
{ပ႒ာန္းစာစပ္သိမွ ပရမတ္ထြက္နားလည္
မည္}
**ပ႒ာန္းစာစပ္**
ကတၱားနွင့္ ႀကိယာ
အဟံ ဝေႏၵ၌ အဟံ-ကား သည္ဟူ၍ အနက္
ေပးေသာေၾကာင္႔ ဝေႏၵ-၌ သဟဇာတ အနႏၲရ ပုေရဇာတပစၥည္း။ ဝေႏၵ-ကား
သဟဇာတ အနႏၲရ ပုေရဇာတပစၥယုပၸန္။
(တစ္နည္း) အဟံ-ကား သည္ဟူ၍အနက္
ေပးေသာေၾကာင့္ ဝေႏၵ-၌ သဟဇာတ ပကတူပနိႆယ အေၾကာင္း နိမိတ္ ပစၥည္း။
ဝေႏၵ-ကား သဟဇာတ ပကတူပနိႆယ
အက်ိဳး နိမိတၱဝႏၲ ပစၥယုပၸန္အျဖစ္ျဖင္႔စပ္အပ္
၏။
**ကတၱားနွင္႔ႀကိယာတို႔၏အရ တရားကိုယ္*
အဟံ ဝေႏၵ-၌ အဟံ-ဟူေသာ ကတၱားပုဒ္နွင္႔
ဝေႏၵ-ဟူေသာႀကိယာပုဒ္တို႔သည္ တုလ်ာဓိကရဏျဖစ္၍ မိမိဟုဆိုအပ္ေသာ
ခႏၶာပဥၥကျဒဗ္တစ္ခုတည္းကိုပင္ ေဟာေသာ
ေၾကာင္႔ ဝေႏၵ၌ ဝႏၵဓာတ္အရ ပဏာမေစတနာ ျပ႒ာန္းေသာ မဟာကုသိုလ္စိတၱဳပၸာ
ဒ္နွင္႔ ယင္းကုသိုလ္ေၾကာင္႔ျဖစ္ေသာ စိတၱဇရုပ္တို႔ကို ေကာက္ယူ၍ အဟံ-ဟူေသာ
ကတၱားပုဒ္၏အရကိုလည္း ရွိခိုးေနခိုက္ျဖစ္
ေသာ ပဏာမေစတနာျပ႒ာန္းေသာ
မဟာကုသိုလ္စိတၱဳပၸာဒ္နွင္႔ အတူျဖစ္ေနေသာ
ရုပ္တရားမ်ားကို ေကာက္ယူရသည္။
**ပစၥည္းပစၥယုပၸန္ျဖစ္ပုံနွင္႔ ပစၥည္းၿပိဳင္**
၁။(ကု-ကု) ကုသေလာ ဧေကာ ခေႏၶာ
တိဏၰႏၷံ ခႏၶာနံ သဟဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ
စေသာ ပ႒ာန္း ပဥွာဝါရ ဝိဘဂၤပါဠိေတာ္နွင္႔
အညီ အဟံ-ဟူေသာကတၱားပါဌ္အရ
မဟာကုသိုလ္စိတၱဳပၸာဒ္ နာမကၡႏၶာေလးပါးတို႔
တြင္ ေဝဒနာစေသာ တစ္ပါးတစ္ပါးေသာ
နာမကၡႏၶာ သုံးပါး သုံးပါးေသာ နာမကၡႏၶာ
နွစ္ပါးနွစ္ပါးေသာ နာမကၡႏၶာ ပစၥည္းတရားသ
ည္ ဝေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္အရျဖစ္ေသာ သုံးပါး
သုံးပါးေသာ နာမကၡႏၶာ တစ္ပါးတစ္ပါးေသာ
နာမကၡႏၶာ နွစ္ပါး နွစ္ပါးေသာ နာမကၡႏၶာ
ပစၥယုပၸန္တရားအား သဟဇာတ အညမည
နိႆယ သမၸယုတၱ အတၳိ အဝိဂတ ဤ(၆)
ပစၥယသတၱိတို႔ျဖင္႔တစ္ၿပိဳင္နက္ေက်းဇူးျပဳ၏။
၂။(ကု-ဗ်ာ) အဟံ-ဟူေသာကတၱားပါဌ္အရ
ကုသုိလ္နာမကၡႏၶာေလးပါး ပစၥည္းတရားသ
ည္ ဝေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္ရ ကုသိုလ္ေၾကာင္႔ျဖစ္
ေသာ စိတၱဇရုပ္ ပစၥယုပၸန္တရားအား
သဟဇာတ နိႆ ဝိပၸယုတၱ အတၳိ အဝိဂတ
ဤ(၅)ပစၥယသတၱိတို႔ျဖင္႔ တစ္ၿပိဳင္နက္
ေက်းဇူးျပဳ၏။
၃။(ကု-ကုဗ်ာ) အဟံ-ဟူေသာ ကတၱားပါဌ္
အရ ကုသိုလ္နာမကၡႏၶာေလးပါးပစၥည္းတရား
သည္ ဝေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္အရ ကုသိုလ္နာမကၡ
ႏၶာနွင္႔စိတၱဇရုပ္ ပစၥယုပၸန္တရာအား
သဟဇာတ နိႆယ အတၳိ အဝိဂတ
ဤ(၄)ပစၥယသတၱိတိုျဖင္႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ေက်း
ဇူးျပဳ၏။
**အဟံ-ဟူေသာ ကတၱားပါဌ္အရ ေဝဒနာကၡႏၶာတစ္ပါးတည္းကိုသာ ပစၥည္းအ
ျဖစ္ယူလ်ွင္ ဣျႏၵိယ ဈာန(၂)ပစၥည္းတိုး၍
ျပဆိုအပ္ၿပီးေသာ(၁)၌ (၈)ပစၥည္း
(၂)၌ (၇)ပစၥည္း
(၃)၌ (၆)ပစၥည္း ယထာရဟၿပိဳင္နိင္သည္။
အဟံ-ဟူေသာ ကတၱားပါဌ္အရ
သညာကၡႏၶာတစ္ပါးတည္းကိုသာ ပစၥည္းအ
ျဖစ္ယူရာ၌ ပစၥည္းအေရအတြက္မထူးၿပီ။
အဟံ-ဟူေသာ ကတၱားပါဌ္အရ သခၤာရကၡႏၶာ
ကို ပစၥည္းအျဖစ္ယူလ်ွင္ ေဟတု အဓိပတိ
ကမၼ အာဟာရ ဣျႏၵိယ ဈာန မဂၢ (၇)ပစၥည္း
ပါဝင္နိုင္၍ ျပဆိုအပ္ၿပီးေသာ (၁)၌ ၁၃ပစၥည္း
(၂)၌ ၁၂ပစၥည္း (၃)၌ ၁၁ပစၥည္း ယထာရဟ
ၿပိဳင္နိုင္သည္။
အဟံ-ဟူေသာကတၱားပါဌ္အရ ဝိညာဏကၡႏၶာကို ပစၥည္းအျဖစ္ယူလ်ွင္
အဓိပတိ အာဟာရ ဣျႏၵိယ(၃)ပစၥည္းပါဝင္၍
ျပအပ္ၿပီးေသာ (၁)၌ ၉ပစၥည္း (၂)၌ ၈ပစၥည္း
(၃)၌၇ပစၥည္း ယထာရဟၿပိဳင္နိုင္သည္။
{အနႏၲရမ်ိဳး}
အဟံ-ဟူေသာကတၱားပါဌ္အရ မဟာကုသိုလ္ ပထမေဇာအစရွိေသာ ေရွးေရွး
ေသာ ကုသိုလ္နာမကၡႏၶာ ပစၥည္းတရားသည္
ဝေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္အရ ဒုတိယေဇာ အစရွိေသာ ေနာက္ေနာက္ေသာ ကုသိုလ္နာမကၡႏၶာ ပစၥယုပၸန္တရားအား အနႏၲရ သမနႏၲရ ဥပနိႆယ အာေသဝန နတၳိ ဝိဂတ ဤ(၆)ပစၥယသတၱိတို႔ျဖင္႔ တစ္ၿပိဳင္နက္
ေက်းဇူးျပဳ၏။
{ပုေရဇာတမ်ိဳး}
အဟံ-ဟူေသာကတၱားပါဌ္အရ ေရွးေရွးေသာ
စိတ္နွင္႔အတူ ဥပါဒ္ေသာ ဟဒယဝတၳဳပစၥည္း
တရားသည္ ဝေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္အရ မဟာကု
သိုလ္နာမကၡႏၶာ ပစၥယုပၸန္တရားအား
ဝတၳဳပုေရဇာတ နိႆယ ဝိပၸယုတၱ အတၳိ
အဝိဂတ ဤ(၅)ပစၥယသတၱိတို႔ျဖင္႔ တစ္ၿပိဳင္
နက္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
{ပကတူပနိႆယမ်ိဳး}
အဟံ-ဟူေသာကတၱားပါဌ္အရ ေရွးေရွး၌ျဖစ္
ေသာ ေယာနိေသာမနသိကာရ သဒၶာ သတိ
ပညာျပ႒ာန္းေသာ မဟာကုသိုလ္နာမကၡႏၶာ
ပစၥည္းတရားသည္ ဝေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္အရ
ပဏာမေစတနာျပ႒ာန္းေသာ မဟာကုသိုလ္
နာမကၡႏၶာပစၥယုပၸန္တရားအား ပကတူပနိႆ
ယသတၱိျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳ၏။ ပစၥည္းၿပိဳင္မရွိ။
*****ကံနွင္႔ႀကိယာပရမတ္စပ္နည္း*****
ဝေႏၵ သုဂတံ-၌ သုဂတံ-ကား ကိုဟူ၍ အနက္ေပးေသာေၾကာင္႔ ဝေႏၵ-၌ အာရုံ
အေၾကာင္း ပစၥည္း။ ဝေႏၵ-ကား အာရမၼဏိက
အက်ိဳး ပစၥယုပၸန္အျဖစ္ျဖင္႔ စပ္အပ္၏။
**ပစၥည္း ပစၥယုပၸန္ျဖစ္ပုံႏွင္႔ ပစၥည္းၿပိဳင္**
သုဂတံ-အရ ဘုရားတည္းဟူေသာ ရူပါရုံ
(တစ္နည္း)ဘုရားျဒဗ္တည္းဟူေသာ ဓမၼာရုံကို ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင္႔ယူ၍ ဝေႏၵ-၌
ဝႏၵဓာတ္အရ ပဏာမေစတနာျပ႒ာန္းေသာ
မဟာကုသိုလ္နာမကၡႏၶာကို ပစၥယုပၸန္အျဖစ္
ျဖင္႔ယူ၍
ဘုရားတည္းဟူေသာ ရူပါရုံ(တစ္နည္း)ဘုရား
တည္းဟူေသာ ဓမၼာရုံပစၥည္းတရားသည္
ပဏာမေစတနာျပ႒ာန္းေသာ မဟာကုသိုလ္
နာမကၡႏၶာပစၥယုပၸန္တရားအား အာရမၼဏ
ပုေရဇာတ အတၳိ အဝိဂတ ဤ(၄)ပစၥယသတၱိ
တို႔ျဖင္႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
**အဇၥ်တၱိက ကရိုဏ္းနွင္႔ႀကိယာ**
ကတၱားနည္းတူ သဟဇာတ အနႏၱရ ပုေရဇာ
တမ်ိဳးပစၥည္း ပစၥယုပၸန္ စပ္ရသည္။
**ဗာဟိရကရုိဏ္းနွင္႔ႀကိယာ**
ပကတူပနိႆယမ်ိဳး ပစၥည္း ပစၥယုပၸန္စပ္ရသ
ည္။
**သမၸဒါန္နွင္႔ႀကိယာ**
မ်ားေသာအားျဖင္႔ ပကတူပနိႆယမ်ိဳး
ပစၥည္ ပစၥယုပၸန္၊ တစ္ခါတစ္ရံ ကံပုဒ္နွင္႔
သေဘာတူေသာအရာ၌ အာရမၼဏမ်ိဳး ပစၥည္း
ပစၥယုပၸန္ စပ္ရသည္။
**အပါဒါန္ ၾသကာသကာရကနွင္႔ႀကိယာ**
ပကတူပနိႆယပစၥည္း ပစၥယုပၸန္စပ္။
**ဟိတ္ လကၡဏ ႀကိယာဝိေသသနတို႔နွင္႔
ႀကိယာ**
ပကတူပနိႆယပစၥည္း ပစၥယုပၸန္စပ္။
သမၺန္ အာလုပ္စေသာ အကာရကမ်ားနွင္႔
ဆိုင္ရာပုဒ္မ်ား စပ္ေသာအခါ ပကတူပနိႆယအေၾကာင္း နိမိတ္ ပစၥည္း
အက်ိဳး နိမိတၱဝႏၲ ပစၥယုပၸန္အျဖစ္ျဖင္႔စပ္ရသ
ည္။
(ေဆာင္ပုဒ္)
ကတၱားနွင္႔ႀကိယာ၊ စပ္ပါၾက သ-နန္-ပူ၊
ႀကိယာကံ စပ္ဟန္ရိုး၊ မ်ိဳးအာရုံတူ၊
အဇၥ်တ္ ဗာဟ်တ္နွင္႔၊ နွစ္ရပ္တဲ႔ ကရုိဏ္းမူ၊
ကတၱားတူ သုံးမ်ိဳး၊ သမၸဒါန္၊ အာရုံမ်ိဳး ရံခါပ၊
အႂကြင္းမွာ တိေဒသ၊ ဥပတဲ႔မ်ိဳး။
ဤသို႔ ဝေႏၵဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ အာရမၼဏိက အ
က်ိဳး ပစၥယုပၸန္ကို ျပေတာ္မူၿပီး၍ ယခုအခါ၌
ယင္းအာရမၼဏိက အက်ိဳးပစၥယုပၸန္၏ အာရုံ
အေၾကာင္း ပစၥည္းကို ျပျခင္းငွာ အလိုရွိေတာ္
မူေသာ အ႒ကထာဆရာသည္ သုဂတံဟူေသာပါဌ္ကိုမိန္႔။
**ပရမတ္ ပုစၧာထြက္**
အရွင္အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္)
ဆရာသည္(ကတၱား)
ဝေႏၵဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ အာရမၼဏိက အက်ိဳး
ပစၥယုပၸန္ကို ျပေတာ္မူ၏(ဌပနာ)
အာရုံ အေၾကာင္း ပစၥည္းကား အဘယ္ပါနည္း
(ပုစၧာ)
ဤသို႔ ေမးဖြယ္ရွိ၍ ထိုအေမးကို ေျဖဆိုေတာ္
မူလိုေသာ အ႒ကထာဆရာသည္ သုဂတံဟူ
ေသာပါဌ္ကိုမိန္႔။
အဓိပၸာယ္ကား အာရုံ အေၾကာင္းပစၥည္းသည္
သုဂတံျဖစ္၏ဟူလို။
**ပရမတ္ ေစာဒနာထြက္**
အရွင္အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္)
ဆရာသည္(ကတၱား)
ဝေႏၵဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ အာရမၼဏိက အက်ိဳး
ပစၥယုပၸန္ကို ဆိုေတာ္မူ၏(ဌပနာ)
အာရုံ အေၾကာင္းပစၥည္းကား အဘယ္ပါနည္း
(ပုစၧာ)
အာရမၼဏိက အက်ိဳးပစၥယုပၸန္သည္ အာရုံ
အေၾကာင္းပစၥည္းနွင္႔ မကင္းေကာင္းသည္
မဟုတ္ပါေလာ(ေစာဒနာ)
ဤသို႔ ေစာဒနာဖြယ္ရွိ၌ ထိုေစာဒနာကို ေသာဓနာလိုေသာ အ႒ကထာဆရာသည္
သုဂတံဟူေသာပါဌ္ကိုမိန္႔။
အဓိပၸာယ္ကား အာရမၼဏိက အက်ိဳးပစၥယုပၸန္
သည္ အာရုံ အေၾကာင္းပစၥည္းနွင္႕ ကင္းေကာင္းသည္မဟုတ္ အာရုံ အေၾကာင္းပစၥည္း
ကား သုဂတံ ျဖစ္၏ဟူလို။
**ပရမတ္ အဘိယာစကထြက္**
အရွင္အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္)
ဆရာသည္(ကတၱား)
ဝေႏၵဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ အာရမၼဏိက အက်ိဳး
ပစၥယုန္ကို ျပေတာ္မူ၏(ဌပနာ)
အာရုံ အေၾကာင္း ပစၥည္းကိုလည္း ျပေတာ္မူ
ပါဦးဟု ေတာင္းပန္ဖြယ္ရွိ၍ သုဂတံဟူေသာ
ပါဌ္ကိုမိန္႔။
{ပ႒ာန္းစာစပ္သိမွ ပရမတ္ထြက္နားလည္
မည္}
**ပ႒ာန္းစာစပ္**
ကတၱားနွင့္ ႀကိယာ
အဟံ ဝေႏၵ၌ အဟံ-ကား သည္ဟူ၍ အနက္
ေပးေသာေၾကာင္႔ ဝေႏၵ-၌ သဟဇာတ အနႏၲရ ပုေရဇာတပစၥည္း။ ဝေႏၵ-ကား
သဟဇာတ အနႏၲရ ပုေရဇာတပစၥယုပၸန္။
(တစ္နည္း) အဟံ-ကား သည္ဟူ၍အနက္
ေပးေသာေၾကာင့္ ဝေႏၵ-၌ သဟဇာတ ပကတူပနိႆယ အေၾကာင္း နိမိတ္ ပစၥည္း။
ဝေႏၵ-ကား သဟဇာတ ပကတူပနိႆယ
အက်ိဳး နိမိတၱဝႏၲ ပစၥယုပၸန္အျဖစ္ျဖင္႔စပ္အပ္
၏။
**ကတၱားနွင္႔ႀကိယာတို႔၏အရ တရားကိုယ္*
အဟံ ဝေႏၵ-၌ အဟံ-ဟူေသာ ကတၱားပုဒ္နွင္႔
ဝေႏၵ-ဟူေသာႀကိယာပုဒ္တို႔သည္ တုလ်ာဓိကရဏျဖစ္၍ မိမိဟုဆိုအပ္ေသာ
ခႏၶာပဥၥကျဒဗ္တစ္ခုတည္းကိုပင္ ေဟာေသာ
ေၾကာင္႔ ဝေႏၵ၌ ဝႏၵဓာတ္အရ ပဏာမေစတနာ ျပ႒ာန္းေသာ မဟာကုသိုလ္စိတၱဳပၸာ
ဒ္နွင္႔ ယင္းကုသိုလ္ေၾကာင္႔ျဖစ္ေသာ စိတၱဇရုပ္တို႔ကို ေကာက္ယူ၍ အဟံ-ဟူေသာ
ကတၱားပုဒ္၏အရကိုလည္း ရွိခိုးေနခိုက္ျဖစ္
ေသာ ပဏာမေစတနာျပ႒ာန္းေသာ
မဟာကုသိုလ္စိတၱဳပၸာဒ္နွင္႔ အတူျဖစ္ေနေသာ
ရုပ္တရားမ်ားကို ေကာက္ယူရသည္။
**ပစၥည္းပစၥယုပၸန္ျဖစ္ပုံနွင္႔ ပစၥည္းၿပိဳင္**
၁။(ကု-ကု) ကုသေလာ ဧေကာ ခေႏၶာ
တိဏၰႏၷံ ခႏၶာနံ သဟဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ
စေသာ ပ႒ာန္း ပဥွာဝါရ ဝိဘဂၤပါဠိေတာ္နွင္႔
အညီ အဟံ-ဟူေသာကတၱားပါဌ္အရ
မဟာကုသိုလ္စိတၱဳပၸာဒ္ နာမကၡႏၶာေလးပါးတို႔
တြင္ ေဝဒနာစေသာ တစ္ပါးတစ္ပါးေသာ
နာမကၡႏၶာ သုံးပါး သုံးပါးေသာ နာမကၡႏၶာ
နွစ္ပါးနွစ္ပါးေသာ နာမကၡႏၶာ ပစၥည္းတရားသ
ည္ ဝေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္အရျဖစ္ေသာ သုံးပါး
သုံးပါးေသာ နာမကၡႏၶာ တစ္ပါးတစ္ပါးေသာ
နာမကၡႏၶာ နွစ္ပါး နွစ္ပါးေသာ နာမကၡႏၶာ
ပစၥယုပၸန္တရားအား သဟဇာတ အညမည
နိႆယ သမၸယုတၱ အတၳိ အဝိဂတ ဤ(၆)
ပစၥယသတၱိတို႔ျဖင္႔တစ္ၿပိဳင္နက္ေက်းဇူးျပဳ၏။
၂။(ကု-ဗ်ာ) အဟံ-ဟူေသာကတၱားပါဌ္အရ
ကုသုိလ္နာမကၡႏၶာေလးပါး ပစၥည္းတရားသ
ည္ ဝေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္ရ ကုသိုလ္ေၾကာင္႔ျဖစ္
ေသာ စိတၱဇရုပ္ ပစၥယုပၸန္တရားအား
သဟဇာတ နိႆ ဝိပၸယုတၱ အတၳိ အဝိဂတ
ဤ(၅)ပစၥယသတၱိတို႔ျဖင္႔ တစ္ၿပိဳင္နက္
ေက်းဇူးျပဳ၏။
၃။(ကု-ကုဗ်ာ) အဟံ-ဟူေသာ ကတၱားပါဌ္
အရ ကုသိုလ္နာမကၡႏၶာေလးပါးပစၥည္းတရား
သည္ ဝေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္အရ ကုသိုလ္နာမကၡ
ႏၶာနွင္႔စိတၱဇရုပ္ ပစၥယုပၸန္တရာအား
သဟဇာတ နိႆယ အတၳိ အဝိဂတ
ဤ(၄)ပစၥယသတၱိတိုျဖင္႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ေက်း
ဇူးျပဳ၏။
**အဟံ-ဟူေသာ ကတၱားပါဌ္အရ ေဝဒနာကၡႏၶာတစ္ပါးတည္းကိုသာ ပစၥည္းအ
ျဖစ္ယူလ်ွင္ ဣျႏၵိယ ဈာန(၂)ပစၥည္းတိုး၍
ျပဆိုအပ္ၿပီးေသာ(၁)၌ (၈)ပစၥည္း
(၂)၌ (၇)ပစၥည္း
(၃)၌ (၆)ပစၥည္း ယထာရဟၿပိဳင္နိင္သည္။
အဟံ-ဟူေသာ ကတၱားပါဌ္အရ
သညာကၡႏၶာတစ္ပါးတည္းကိုသာ ပစၥည္းအ
ျဖစ္ယူရာ၌ ပစၥည္းအေရအတြက္မထူးၿပီ။
အဟံ-ဟူေသာ ကတၱားပါဌ္အရ သခၤာရကၡႏၶာ
ကို ပစၥည္းအျဖစ္ယူလ်ွင္ ေဟတု အဓိပတိ
ကမၼ အာဟာရ ဣျႏၵိယ ဈာန မဂၢ (၇)ပစၥည္း
ပါဝင္နိုင္၍ ျပဆိုအပ္ၿပီးေသာ (၁)၌ ၁၃ပစၥည္း
(၂)၌ ၁၂ပစၥည္း (၃)၌ ၁၁ပစၥည္း ယထာရဟ
ၿပိဳင္နိုင္သည္။
အဟံ-ဟူေသာကတၱားပါဌ္အရ ဝိညာဏကၡႏၶာကို ပစၥည္းအျဖစ္ယူလ်ွင္
အဓိပတိ အာဟာရ ဣျႏၵိယ(၃)ပစၥည္းပါဝင္၍
ျပအပ္ၿပီးေသာ (၁)၌ ၉ပစၥည္း (၂)၌ ၈ပစၥည္း
(၃)၌၇ပစၥည္း ယထာရဟၿပိဳင္နိုင္သည္။
{အနႏၲရမ်ိဳး}
အဟံ-ဟူေသာကတၱားပါဌ္အရ မဟာကုသိုလ္ ပထမေဇာအစရွိေသာ ေရွးေရွး
ေသာ ကုသိုလ္နာမကၡႏၶာ ပစၥည္းတရားသည္
ဝေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္အရ ဒုတိယေဇာ အစရွိေသာ ေနာက္ေနာက္ေသာ ကုသိုလ္နာမကၡႏၶာ ပစၥယုပၸန္တရားအား အနႏၲရ သမနႏၲရ ဥပနိႆယ အာေသဝန နတၳိ ဝိဂတ ဤ(၆)ပစၥယသတၱိတို႔ျဖင္႔ တစ္ၿပိဳင္နက္
ေက်းဇူးျပဳ၏။
{ပုေရဇာတမ်ိဳး}
အဟံ-ဟူေသာကတၱားပါဌ္အရ ေရွးေရွးေသာ
စိတ္နွင္႔အတူ ဥပါဒ္ေသာ ဟဒယဝတၳဳပစၥည္း
တရားသည္ ဝေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္အရ မဟာကု
သိုလ္နာမကၡႏၶာ ပစၥယုပၸန္တရားအား
ဝတၳဳပုေရဇာတ နိႆယ ဝိပၸယုတၱ အတၳိ
အဝိဂတ ဤ(၅)ပစၥယသတၱိတို႔ျဖင္႔ တစ္ၿပိဳင္
နက္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
{ပကတူပနိႆယမ်ိဳး}
အဟံ-ဟူေသာကတၱားပါဌ္အရ ေရွးေရွး၌ျဖစ္
ေသာ ေယာနိေသာမနသိကာရ သဒၶာ သတိ
ပညာျပ႒ာန္းေသာ မဟာကုသိုလ္နာမကၡႏၶာ
ပစၥည္းတရားသည္ ဝေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္အရ
ပဏာမေစတနာျပ႒ာန္းေသာ မဟာကုသိုလ္
နာမကၡႏၶာပစၥယုပၸန္တရားအား ပကတူပနိႆ
ယသတၱိျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳ၏။ ပစၥည္းၿပိဳင္မရွိ။
*****ကံနွင္႔ႀကိယာပရမတ္စပ္နည္း*****
ဝေႏၵ သုဂတံ-၌ သုဂတံ-ကား ကိုဟူ၍ အနက္ေပးေသာေၾကာင္႔ ဝေႏၵ-၌ အာရုံ
အေၾကာင္း ပစၥည္း။ ဝေႏၵ-ကား အာရမၼဏိက
အက်ိဳး ပစၥယုပၸန္အျဖစ္ျဖင္႔ စပ္အပ္၏။
**ပစၥည္း ပစၥယုပၸန္ျဖစ္ပုံႏွင္႔ ပစၥည္းၿပိဳင္**
သုဂတံ-အရ ဘုရားတည္းဟူေသာ ရူပါရုံ
(တစ္နည္း)ဘုရားျဒဗ္တည္းဟူေသာ ဓမၼာရုံကို ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင္႔ယူ၍ ဝေႏၵ-၌
ဝႏၵဓာတ္အရ ပဏာမေစတနာျပ႒ာန္းေသာ
မဟာကုသိုလ္နာမကၡႏၶာကို ပစၥယုပၸန္အျဖစ္
ျဖင္႔ယူ၍
ဘုရားတည္းဟူေသာ ရူပါရုံ(တစ္နည္း)ဘုရား
တည္းဟူေသာ ဓမၼာရုံပစၥည္းတရားသည္
ပဏာမေစတနာျပ႒ာန္းေသာ မဟာကုသိုလ္
နာမကၡႏၶာပစၥယုပၸန္တရားအား အာရမၼဏ
ပုေရဇာတ အတၳိ အဝိဂတ ဤ(၄)ပစၥယသတၱိ
တို႔ျဖင္႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
**အဇၥ်တၱိက ကရိုဏ္းနွင္႔ႀကိယာ**
ကတၱားနည္းတူ သဟဇာတ အနႏၱရ ပုေရဇာ
တမ်ိဳးပစၥည္း ပစၥယုပၸန္ စပ္ရသည္။
**ဗာဟိရကရုိဏ္းနွင္႔ႀကိယာ**
ပကတူပနိႆယမ်ိဳး ပစၥည္း ပစၥယုပၸန္စပ္ရသ
ည္။
**သမၸဒါန္နွင္႔ႀကိယာ**
မ်ားေသာအားျဖင္႔ ပကတူပနိႆယမ်ိဳး
ပစၥည္ ပစၥယုပၸန္၊ တစ္ခါတစ္ရံ ကံပုဒ္နွင္႔
သေဘာတူေသာအရာ၌ အာရမၼဏမ်ိဳး ပစၥည္း
ပစၥယုပၸန္ စပ္ရသည္။
**အပါဒါန္ ၾသကာသကာရကနွင္႔ႀကိယာ**
ပကတူပနိႆယပစၥည္း ပစၥယုပၸန္စပ္။
**ဟိတ္ လကၡဏ ႀကိယာဝိေသသနတို႔နွင္႔
ႀကိယာ**
ပကတူပနိႆယပစၥည္း ပစၥယုပၸန္စပ္။
သမၺန္ အာလုပ္စေသာ အကာရကမ်ားနွင္႔
ဆိုင္ရာပုဒ္မ်ား စပ္ေသာအခါ ပကတူပနိႆယအေၾကာင္း နိမိတ္ ပစၥည္း
အက်ိဳး နိမိတၱဝႏၲ ပစၥယုပၸန္အျဖစ္ျဖင္႔စပ္ရသ
ည္။
(ေဆာင္ပုဒ္)
ကတၱားနွင္႔ႀကိယာ၊ စပ္ပါၾက သ-နန္-ပူ၊
ႀကိယာကံ စပ္ဟန္ရိုး၊ မ်ိဳးအာရုံတူ၊
အဇၥ်တ္ ဗာဟ်တ္နွင္႔၊ နွစ္ရပ္တဲ႔ ကရုိဏ္းမူ၊
ကတၱားတူ သုံးမ်ိဳး၊ သမၸဒါန္၊ အာရုံမ်ိဳး ရံခါပ၊
အႂကြင္းမွာ တိေဒသ၊ ဥပတဲ႔မ်ိဳး။
No comments:
Post a Comment