Monday, July 11, 2016

ပရမတ္​ထြက္​

**ပရမတ္​ အႏုသ​ေႏၶထြက္​**
ဤသို႔ ဝ​ေႏၵဟူ​ေသာပါဌ္​ျဖင္​႔ အာရမၼဏိက အ
က်ိဳး ပစၥယုပၸန္​ကို ျပ​ေတာ္​မူၿပီး၍  ယခုအခါ၌
ယင္​းအာရမၼဏိက အက်ိဳးပစၥယုပၸန္​၏ အာရုံ
အ​ေၾကာင္​း ပစၥည္​းကို ျပျခင္​းငွာ အလိုရွိ​ေတာ္​
မူ​ေသာ အ႒ကထာဆရာသည္​ သုဂတံဟူ​ေသာပါဌ္​ကိုမိန္​႔။

**ပရမတ္​ ပုစၧာထြက္​**
အရွင္​အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္​)
ဆရာသည္​(ကတၱား)
ဝ​ေႏၵဟူ​ေသာပါဌ္​ျဖင္​႔ အာရမၼဏိက အက်ိဳး
ပစၥယုပၸန္​ကို ျပ​ေတာ္​မူ၏(ဌပနာ)
အာရုံ အ​ေၾကာင္​း ပစၥည္​းကား အဘယ္​ပါနည္​း
(ပုစၧာ)
ဤသို႔ ​ေမးဖြယ္​ရွိ၍ ထိုအ​ေမးကို ​ေျဖဆို​ေတာ္​
မူလို​ေသာ အ႒ကထာဆရာသည္​ သုဂတံဟူ
​ေသာပါဌ္​ကိုမိန္​႔။
အဓိပၸာယ္​ကား အာရုံ အ​ေၾကာင္​းပစၥည္​းသည္​
သုဂတံျဖစ္​၏ဟူလို။

**ပရမတ္​ ​ေစာဒနာထြက္​**
အရွင္​အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္​)
ဆရာသည္​(ကတၱား)
ဝ​ေႏၵဟူ​ေသာပါဌ္​ျဖင္​႔ အာရမၼဏိက အက်ိဳး
ပစၥယုပၸန္​ကို ဆို​ေတာ္​မူ၏(ဌပနာ)
အာရုံ အ​ေၾကာင္​းပစၥည္​းကား အဘယ္​ပါနည္​း
(ပုစၧာ)
အာရမၼဏိက အက်ိဳးပစၥယုပၸန္​သည္​ အာရုံ
အ​ေၾကာင္​းပစၥည္​းနွင္​႔ မကင္​း​ေကာင္​းသည္​
မဟုတ္​ပါ​ေလာ(​ေစာဒနာ)
ဤသို႔ ​ေစာဒနာဖြယ္​ရွိ၌ ထို​ေစာဒနာကို ​ေသာဓနာလို​ေသာ အ႒ကထာဆရာသည္​
သုဂတံဟူ​ေသာပါဌ္​ကိုမိန္​႔။
အဓိပၸာယ္​ကား အာရမၼဏိက အက်ိဳးပစၥယုပၸန္​
သည္​ အာရုံ ​အ​ေၾကာင္​းပစၥည္​းနွင္​႕ ကင္​း​ေကာင္​းသည္​မဟုတ္​ အာရုံ အ​ေၾကာင္​းပစၥည္​း
ကား သုဂတံ ျဖစ္​၏ဟူလို။

**ပရမတ္​ အဘိယာစကထြက္​**
အရွင္​အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္​)
ဆရာသည္​(ကတၱား)
ဝ​ေႏၵဟူ​ေသာပါဌ္​ျဖင္​႔ အာရမၼဏိက အက်ိဳး
ပစၥယုန္​ကို ျပ​ေတာ္​မူ၏(ဌပနာ)
အာရုံ အ​ေၾကာင္​း ပစၥည္​းကိုလည္​း ျပ​ေတာ္​မူ
ပါဦးဟု ​ေတာင္​းပန္​ဖြယ္​ရွိ၍ သုဂတံဟူ​ေသာ
ပါဌ္​ကိုမိန္​႔။

 {ပ႒ာန္​းစာစပ္​သိမွ ပရမတ္​ထြက္​နားလည္​
မည္​}
**ပ႒ာန္​းစာစပ္​**
ကတၱားနွင္​့ ႀကိယာ
အဟံ ဝ​ေႏၵ၌ အဟံ-ကား သည္​ဟူ၍ အနက္​
​ေပး​ေသာ​ေၾကာင္​႔ ဝ​ေႏၵ-၌ သဟဇာတ အနႏၲရ ပု​ေရဇာတပစၥည္​း။ ဝ​ေႏၵ-ကား
သဟဇာတ အနႏၲရ ပု​ေရဇာတပစၥယုပၸန္​။
(တစ္​နည္​း) အဟံ-ကား သည္​ဟူ၍အနက္​​
​ေပး​ေသာ​ေၾကာင္​့ ဝ​ေႏၵ-၌ သဟဇာတ ပကတူပနိႆယ အ​ေၾကာင္​း နိမိတ္​ ပစၥည္​း။
ဝ​ေႏၵ-ကား သဟဇာတ ပကတူပနိႆယ
အက်ိဳး နိမိတၱဝႏၲ ပစၥယုပၸန္​အျဖစ္​ျဖင္​႔စပ္​အပ္​
၏။
**ကတၱားနွင္​႔ႀကိယာတို႔၏အရ တရားကိုယ္​*
အဟံ ဝ​ေႏၵ-၌ အဟံ-ဟူ​ေသာ ကတၱားပုဒ္​နွင္​႔
ဝ​ေႏၵ-ဟူ​ေသာႀကိယာပုဒ္​တို႔သည္​ တုလ်ာဓိကရဏျဖစ္​၍ မိမိဟုဆိုအပ္​​ေသာ
ခႏၶာပဥၥကျဒဗ္​တစ္​ခုတည္​းကိုပင္​ ​ေဟာ​ေသာ
​ေၾကာင္​႔ ဝ​ေႏၵ၌ ဝႏၵဓာတ္​အရ ပဏာမ​ေစတနာ ျပ႒ာန္​း​ေသာ မဟာကုသိုလ္​စိတၱဳပၸာ
ဒ္​နွင္​႔ ယင္​းကုသိုလ္​​ေၾကာင္​႔ျဖစ္​​ေသာ စိတၱဇရုပ္​တို႔ကို ​ေကာက္​ယူ၍ အဟံ-ဟူ​ေသာ
ကတၱားပုဒ္​၏အရကိုလည္​း ရွိခိုး​ေနခိုက္​ျဖစ္​
​ေသာ ပဏာမ​ေစတနာျပ႒ာန္​း​ေသာ
မဟာကုသိုလ္​စိတၱဳပၸာဒ္​နွင္​႔ အတူျဖစ္​​ေန​ေသာ
ရုပ္​တရားမ်ားကို ​ေကာက္​ယူရသည္​။

**ပစၥည္​းပစၥယုပၸန္​ျဖစ္​ပုံနွင္​႔ ပစၥည္​းၿပိဳင္​**
၁။(ကု-ကု) ကုသ​ေလာ ဧ​ေကာ ခ​ေႏၶာ
တိဏၰႏၷံ ခႏၶာနံ သဟဇာတပစၥ​ေယန ပစၥ​ေယာ
စ​ေသာ ပ႒ာန္​း ပဥွာဝါရ ဝိဘဂၤပါဠိ​ေတာ္​နွင္​႔
အညီ အဟံ-ဟူ​ေသာကတၱားပါဌ္​အရ
မဟာကုသိုလ္​စိတၱဳပၸာဒ္​ နာမကၡႏၶာ​ေလးပါးတို႔
တြင္​ ​ေဝဒနာစ​ေသာ တစ္​ပါးတစ္​ပါး​ေသာ
နာမကၡႏၶာ သုံးပါး သုံးပါး​ေသာ နာမကၡႏၶာ
နွစ္​ပါးနွစ္​ပါး​ေသာ နာမကၡႏၶာ ပစၥည္​းတရားသ
ည္​ ဝ​ေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္​အရျဖစ္​​ေသာ သုံးပါး
သုံးပါး​ေသာ နာမကၡႏၶာ တစ္​ပါးတစ္​ပါး​ေသာ
နာမကၡႏၶာ နွစ္​ပါး နွစ္​ပါး​ေသာ နာမကၡႏၶာ
ပစၥယုပၸန္​တရားအား သဟဇာတ အညမည
နိႆယ သမၸယုတၱ အတၳိ အဝိဂတ  ဤ(၆)
ပစၥယသတၱိတို႔ျဖင္​႔တစ္​ၿပိဳင္​နက္​​ေက်းဇူးျပဳ၏။
၂။(ကု-ဗ်ာ) အဟံ-ဟူ​ေသာကတၱားပါဌ္​အရ
ကုသုိလ္​နာမကၡႏၶာ​ေလးပါး ပစၥည္​းတရားသ
ည္​ ဝ​ေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္​ရ ကုသိုလ္​​ေၾကာင္​႔ျဖစ္​
​ေသာ စိတၱဇရုပ္​ ပစၥယုပၸန္​တရားအား
သဟဇာတ နိႆ ဝိပၸယုတၱ အတၳိ အဝိဂတ
ဤ(၅)ပစၥယသတၱိတို႔ျဖင္​႔ တစ္​ၿပိဳင္​နက္​
​ေက်းဇူးျပဳ၏။
၃။(ကု-ကုဗ်ာ) အဟံ-ဟူ​ေသာ ကတၱားပါဌ္​
အရ ကုသိုလ္​နာမကၡႏၶာ​ေလးပါးပစၥည္​းတရား
သည္​ ဝ​ေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္​အရ ကုသိုလ္​နာမကၡ
ႏၶာနွင္​႔စိတၱဇရုပ္​ ပစၥယုပၸန္​တရာအား
သဟဇာတ နိႆယ အတၳိ အဝိဂတ
ဤ(၄)ပစၥယသတၱိတိုျဖင္​႔ တစ္​ၿပိဳင္​နက္​​ေက်း
ဇူးျပဳ၏။

**အဟံ-ဟူ​ေသာ ကတၱားပါဌ္​အရ ​ေဝဒနာကၡႏၶာတစ္​ပါးတည္​းကိုသာ ပစၥည္​းအ
ျဖစ္​ယူလ်ွင္​ ဣျႏၵိယ ဈာန(၂)ပစၥည္​းတိုး၍
ျပဆိုအပ္​ၿပီး​ေသာ(၁)၌ (၈)ပစၥည္​း
(၂)၌ (၇)ပစၥည္​း
(၃)၌ (၆)ပစၥည္​း ယထာရဟၿပိဳင္​နိင္​သည္​။
အဟံ-ဟူ​ေသာ ကတၱားပါဌ္​အရ
သညာကၡႏၶာတစ္​ပါးတည္​းကိုသာ ပစၥည္​းအ
ျဖစ္​ယူရာ၌  ပစၥည္​းအ​ေရအတြက္​မထူးၿပီ။
အဟံ-ဟူ​ေသာ ကတၱားပါဌ္​အရ သခၤာရကၡႏၶာ
ကို ပစၥည္​းအျဖစ္​ယူလ်ွင္​ ​ေဟတု အဓိပတိ
ကမၼ အာဟာရ ဣျႏၵိယ ဈာန မဂၢ (၇)ပစၥည္​း
ပါဝင္​နိုင္​၍ ျပဆိုအပ္​ၿပီး​ေသာ (၁)၌ ၁၃ပစၥည္​း
(၂)၌ ၁၂ပစၥည္​း (၃)၌ ၁၁ပစၥည္​း ယထာရဟ
ၿပိဳင္​နိုင္​သည္​။
 အဟံ-ဟူ​ေသာကတၱားပါဌ္​အရ ဝိညာဏကၡႏၶာကို ပစၥည္​းအျဖစ္​ယူလ်ွင္​
အဓိပတိ အာဟာရ ဣျႏၵိယ(၃)ပစၥည္​းပါဝင္​၍
ျပအပ္​ၿပီး​ေသာ (၁)၌ ၉ပစၥည္​း (၂)၌ ၈ပစၥည္​း
(၃)၌၇ပစၥည္​း ယထာရဟၿပိဳင္​နိုင္​သည္​။

{အနႏၲရမ်ိဳး}
အဟံ-ဟူ​ေသာကတၱားပါဌ္​အရ မဟာကုသိုလ္​ ပထမ​ေဇာအစရွိ​ေသာ ​ေရွး​ေရွး
​ေသာ ကုသိုလ္​နာမကၡႏၶာ ပစၥည္​းတရားသည္​
ဝ​ေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္​အရ ဒုတိယ​ေဇာ အစရွိ​ေသာ ​ေနာက္​​ေနာက္​​ေသာ ကုသိုလ္​နာမကၡႏၶာ ပစၥယုပၸန္​တရားအား အနႏၲရ သမနႏၲရ ဥပနိႆယ အာ​ေသဝန နတၳိ ဝိဂတ ဤ(၆)ပစၥယသတၱိတို႔ျဖင္​႔ တစ္​ၿပိဳင္​နက္​
​ေက်းဇူးျပဳ၏။

{ပု​ေရဇာတမ်ိဳး}
အဟံ-ဟူ​ေသာကတၱားပါဌ္​အရ ​ေရွး​ေရွး​ေသာ
စိတ္​နွင္​႔အတူ ဥပါဒ္​​ေသာ ဟဒယဝတၳဳပစၥည္​း
တရားသည္​ ဝ​ေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္​အရ မဟာကု
သိုလ္​နာမကၡႏၶာ ပစၥယုပၸန္​တရားအား
ဝတၳဳပု​ေရဇာတ နိႆယ ဝိပၸယုတၱ အတၳိ
အဝိဂတ ဤ(၅)ပစၥယသတၱိတို႔ျဖင္​႔ တစ္​ၿပိဳင္​
နက္​ ​ေက်းဇူးျပဳ၏။

{ပကတူပနိႆယမ်ိဳး}
အဟံ-ဟူ​ေသာကတၱားပါဌ္​အရ ​ေရွး​ေရွး၌ျဖစ္​
​ေသာ ​ေယာနိ​ေသာမနသိကာရ သဒၶာ သတိ
ပညာျပ႒ာန္​း​ေသာ မဟာကုသိုလ္​နာမကၡႏၶာ
ပစၥည္​းတရားသည္​ ဝ​ေႏၵ-၌ ဝႏၵဓာတ္​အရ
ပဏာမ​ေစတနာျပ႒ာန္​း​ေသာ မဟာကုသိုလ္​
နာမကၡႏၶာပစၥယုပၸန္​တရားအား ပကတူပနိႆ
ယသတၱိျဖင္႔ ​ေက်းဇူးျပဳ၏။ ပစၥည္​းၿပိဳင္​မရွိ။


*****ကံနွင္​႔ႀကိယာပရမတ္​စပ္​နည္​း*****

ဝ​ေႏၵ သုဂတံ-၌ သုဂတံ-ကား ကိုဟူ၍ အနက္​​ေပး​ေသာ​ေၾကာင္​႔ ဝ​ေႏၵ-၌ အာရုံ
အ​ေၾကာင္​း ပစၥည္​း။ ဝ​ေႏၵ-ကား အာရမၼဏိက
အက်ိဳး ပစၥယုပၸန္​အျဖစ္​ျဖင္​႔ စပ္​အပ္​၏။

**ပစၥည္​း ပစၥယုပၸန္​ျဖစ္​ပုံႏွင္​႔ ပစၥည္​းၿပိဳင္​**
သုဂတံ-အရ ဘုရားတည္​းဟူ​ေသာ ရူပါရုံ
(တစ္​နည္​း)ဘုရားျဒဗ္​တည္​းဟူ​ေသာ ဓမၼာရုံကို ပစၥည္​းအျဖစ္​ျဖင္​႔ယူ၍  ဝ​ေႏၵ-၌
ဝႏၵဓာတ္​အရ ပဏာမ​ေစတနာျပ႒ာန္​း​ေသာ
မဟာကုသိုလ္​နာမကၡႏၶာကို ပစၥယုပၸန္​အျဖစ္​
ျဖင္​႔ယူ၍
ဘုရားတည္​းဟူ​ေသာ ရူပါရုံ(တစ္​နည္​း)ဘုရား
တည္​းဟူ​ေသာ ဓမၼာရုံပစၥည္​းတရားသည္​
ပဏာမ​ေစတနာျပ႒ာန္​း​ေသာ မဟာကုသိုလ္​
နာမကၡႏၶာပစၥယုပၸန္​တရားအား အာရမၼဏ
ပု​ေရဇာတ အတၳိ အဝိဂတ ဤ(၄)ပစၥယသတၱိ
တို႔ျဖင္​႔ တစ္​ၿပိဳင္​နက္​ ​ေက်းဇူးျပဳ၏။

**အဇၥ်တၱိက ကရိုဏ္​းနွင္​႔ႀကိယာ**
ကတၱားနည္​းတူ သဟဇာတ အနႏၱရ ပု​ေရဇာ
တမ်ိဳးပစၥည္​း ပစၥယုပၸန္​ စပ္​ရသည္​။

**ဗာဟိရကရုိဏ္​းနွင္​႔ႀကိယာ**
ပကတူပနိႆယမ်ိဳး ပစၥည္​း ပစၥယုပၸန္​စပ္​ရသ
ည္​။
**သမၸဒါန္​နွင္​႔ႀကိယာ**
မ်ား​ေသာအားျဖင္​႔ ပကတူပနိႆယမ်ိဳး
ပစၥည္​ ပစၥယုပၸန္​၊ တစ္​ခါတစ္​ရံ ကံပုဒ္​နွင္​႔
သ​ေဘာတူ​ေသာအရာ၌ အာရမၼဏမ်ိဳး ပစၥည္​း
ပစၥယုပၸန္​ စပ္​ရသည္​။

**အပါဒါန္​ ၾသကာသကာရကနွင္​႔ႀကိယာ**
ပကတူပနိႆယပစၥည္​း ပစၥယုပၸန္​စပ္​။

**ဟိတ္​ လကၡဏ ႀကိယာဝိ​ေသသနတို႔နွင္​႔
ႀကိယာ**
ပကတူပနိႆယပစၥည္​း ပစၥယုပၸန္​စပ္​။
သမၺန္​ အာလုပ္​စ​ေသာ အကာရကမ်ားနွင္​႔
ဆိုင္​ရာပုဒ္​မ်ား စပ္​​ေသာအခါ ပကတူပနိႆယအ​ေၾကာင္​း နိမိတ္​ ပစၥည္​း
အက်ိဳး နိမိတၱဝႏၲ ပစၥယုပၸန္​အျဖစ္​ျဖင္​႔စပ္​ရသ
ည္​။
(​ေဆာင္​ပုဒ္​)
ကတၱားနွင္​႔ႀကိယာ၊ စပ္​ပါၾက သ-နန္​-ပူ၊
ႀကိယာကံ စပ္​ဟန္​ရိုး၊ မ်ိဳးအာရုံတူ၊
အဇၥ်တ္​ ဗာဟ်တ္​နွင္​႔၊ နွစ္​ရပ္​တဲ႔ ကရုိဏ္​းမူ၊
ကတၱားတူ သုံးမ်ိဳး၊ သမၸဒါန္​၊ အာရုံမ်ိဳး ရံခါပ၊
အႂကြင္​းမွာ တိ​ေဒသ၊ ဥပတဲ႔မ်ိဳး။

No comments:

Post a Comment