(အထြက္)
ဝါက်တစ္ခု၌ လိုရင္းပဓာနကို ေကာက္၍
စပ္ရာႀကိယာပုဒ္မွ ကာရက အကာရကပုဒ္
မ်ားသို႔လည္းေကာင္း ကာရက အကာရကပုဒ္
မ်ားမွ ဝိေသသန သမၺန္စေသာပုဒ္မ်ားသို႔လ
ည္းေကာင္း ဆက္စပ္ျခင္းကို အထြက္ဟုေခၚ
သည္။
{ထြက္နည္း၄၈}
ထြက္နည္းသည္ အႏုသေႏၶ ပုစၧာ ေစာဒနာ
အဘိယာစက ထြက္နည္းအားျဖင္႔(၄)ပါးရွိ၏။
ထိုတြင္ တစ္ပါးတစ္ပါး၌ သဒၵာထြက္နည္း
ပညတ္ထြက္နည္း ပရမတ္ထြက္နည္းအားျဖင္႔
(၃)ပါးရေသာေၾကာင့္(၁၂)ပါးျဖစ္၏။
ယင္း(၁၂)ပါးတြင္ တစ္ပါးတစ္ပါး၌ သုဒၶ-
ဥပမာလကၤာရ -ေဟတာလကၤာရ -
ဥပမာေဟတာလကၤာရထြက္နည္းအားျဖင္႔
(၄)ပါးစီျပားေသာေၾကာင္႔ ထြက္နည္း(၄၈)ပါး
ျဖစ္၏။
ခပ္သိမ္းဝါက် ဟူသမ်ွ၌ ပဓာနႀကိယာ
ေကာက္ၿမဲသာ-ဟူသည္နွင္႔အညီ စာမထြက္
မွီ ေရွးဦးစြာ ဝါက်၌ လိုရင္း ပဓာန ႀကိယာကို
ေကာက္ရသည္။
လိုရင္းေကာက္ျခင္းသည္ သမၺႏၶာဝတၳနည္း
အသမၺႏၶာဝတၳနည္းအားျဖင္႔(၂)ပါးအျပားရွိ၏။
ထိုတြင္ (၁) ကိတ္ႀကိယာကို အာခ်ာတ္ႀကိယာနွင္႔တြဲ၍ ေကာက္ေသာနည္းသည္
သမၺႏၶာဝတၳနည္းမည္၏
ျပယုဂ္ကား အဘိဝါဒိယ ဘာသိႆံ စသည္
တည္း။
အာခ်ာတ္ႀကိယာနွင္႕မတြဲဘဲ ကိတ္ႀကိယာ
တစ္ခုတည္းကိုသာ ေကာက္ေသာနည္းသည္
အသမၺႏၶာဝတၳနည္းမည္၏။
ျပယုဂ္ကား အဘိဝါဒိယ စသည္တည္း။
(၂)ပဓာနႀကိယာကို ကတၱား ကံ စေသာပုဒ္မ်ားနွင္႔တြဲ၍ ေကာက္ေသာနည္းသည္
သမၺႏၶာဝတၳနည္းမည္၏။
ျပယုဂ္ကား အဟံ ဝေႏၵ စသည္တည္း။
ပဓာနႀကိယာကို ကတၱားကံ စေသာပုဒ္မ်ား
နွင္႔မတြဲမူ၍ ေကာက္ေသာနည္းသည္
အသမၺႏၶာဝတၳနည္းမည္၏။
ျပယုဂ္ကား ဝေႏၵ အစရွိသည္တည္း။
{သဒၵာနည္း } သုဒၶာႏုသေႏၶထြက္*
ကရုဏာသီတလဟဒယံ စေသာ ပဌမဂါထာ
၌ လိုရင္းကား "ဝေႏၵ"ဟူသည္တည္း။
အနက္ကား ဝေႏၵ-ရွိခိုးပါ၏။
အဓိပၸာယ္ကား ရိွခိုးပါ၏ ဟူလို
ဤသို႔ ဝေႏၵ ဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ ကမၼီကို ျပဆို
ေတာ္မူၿပီး၍ ယခုအခါ၌ ထိုကမၼီ၏ ကမၼကို
ျပျခင္းငွာ အလိုရွိေတာ္မူေသာ အ႒ကထာ
ဆရာသည္ သုဂတံဟူေသာပါဌ္ကိုမိန္႔။
***ပုစၧာတြက္နည္း**
အရွင္ အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္)
ဆရာသည္(ကတၱား)
ဝေႏၵ ဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ ကမၼီကို ျပဆိုေတာ္မူ၏
(ဌပနာ)
ယင္းကမၼီ၏ ကမၼကား အဘယ္ပါနည္း(ပုစၧာ)
ဤသို႔ ေမးဖြယ္ရွိ၍ ထိုအေမးကို ေျဖေတာ္မူ
လိုေသာ အ႒ကထာဆရာသည္ သုဂတံ ဟူေသာ ပါဌ္ကိုမိန္႔။
အဓိပၸာယ္ကား သုဂတံဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔
ဝေႏၵဟူေသာကမၼီ၏
ကမၼကား သုဂတံ ျဖစ္၏ဟူလို။
**အာေဘာ္မပါ ေမးပုစၧာ
အာေဘာ္ပါက ေစာဒနာ**
အေျဖရႈကာ ေမးပုစၧာ ေလ်ာ္စြာတင္ထုတ္ၿမဲ
***ေစာဒနာထြက္နည္း**
အရွင္အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္)
ဆရာသည္(ကတၱား)
ဝေႏၵဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ ကမၼီကိုျပဆိုေတာ္မူ၏
(ဌပနာ)
ယင္းကမၼီ၏ ကမၼကား အဘယ္ပါနည္း(ပုစၧာ)
ယင္းကမၼီ၏ ကမၼကား ဓမၼံျဖစ္ရာသည္မဟုတ္
ပါေလာ(အာေဘာဂ)
ဤသို႔ေစာဒနာဖြယ္ရွိ၍ ထိုေစာဒနာကို
ေသာဓနာလိုေသာ အ႒ကထာဆရာသည္
သုဂတံဟူေသာပါဌ္ကိုမိန္႔။
အဓိပၸာယ္ကား သုဂတံဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔
ဝေႏၵဟူေသာကမၼီ၏ ကမၼကား သုဂတံျဖစ္၏ဟူလို။
**အေျဖေရွာင္ကြင္း ေလ်ာ္ရာနင္း သြင္းေလ
အာေဘာဂ။
**အဘိယာစကထြက္နည္း**
အရွင္အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္)
ဆရာသည္(ကတၱား)
ဝေႏၵဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ ကမၼီကိုျပဆိုေတာ္မူ၏
(ဌပနာ)
ယင္းကမၼီ၏ ကမၼကိုလည္း ျပဆိုေတာ္မူပါဦး
(အဘိယာစနာ)ဟု ေတာင္းပန္ဖြယ္ရွိ၍
ကမၼကိုျပေတာ္မူလိုေသာ အ႒ကထာဆရာ
သည္ သုဂတံဟူေသာပါဌ္ကိုမိန္႔။
ဝါက်တစ္ခု၌ လိုရင္းပဓာနကို ေကာက္၍
စပ္ရာႀကိယာပုဒ္မွ ကာရက အကာရကပုဒ္
မ်ားသို႔လည္းေကာင္း ကာရက အကာရကပုဒ္
မ်ားမွ ဝိေသသန သမၺန္စေသာပုဒ္မ်ားသို႔လ
ည္းေကာင္း ဆက္စပ္ျခင္းကို အထြက္ဟုေခၚ
သည္။
{ထြက္နည္း၄၈}
ထြက္နည္းသည္ အႏုသေႏၶ ပုစၧာ ေစာဒနာ
အဘိယာစက ထြက္နည္းအားျဖင္႔(၄)ပါးရွိ၏။
ထိုတြင္ တစ္ပါးတစ္ပါး၌ သဒၵာထြက္နည္း
ပညတ္ထြက္နည္း ပရမတ္ထြက္နည္းအားျဖင္႔
(၃)ပါးရေသာေၾကာင့္(၁၂)ပါးျဖစ္၏။
ယင္း(၁၂)ပါးတြင္ တစ္ပါးတစ္ပါး၌ သုဒၶ-
ဥပမာလကၤာရ -ေဟတာလကၤာရ -
ဥပမာေဟတာလကၤာရထြက္နည္းအားျဖင္႔
(၄)ပါးစီျပားေသာေၾကာင္႔ ထြက္နည္း(၄၈)ပါး
ျဖစ္၏။
ခပ္သိမ္းဝါက် ဟူသမ်ွ၌ ပဓာနႀကိယာ
ေကာက္ၿမဲသာ-ဟူသည္နွင္႔အညီ စာမထြက္
မွီ ေရွးဦးစြာ ဝါက်၌ လိုရင္း ပဓာန ႀကိယာကို
ေကာက္ရသည္။
လိုရင္းေကာက္ျခင္းသည္ သမၺႏၶာဝတၳနည္း
အသမၺႏၶာဝတၳနည္းအားျဖင္႔(၂)ပါးအျပားရွိ၏။
ထိုတြင္ (၁) ကိတ္ႀကိယာကို အာခ်ာတ္ႀကိယာနွင္႔တြဲ၍ ေကာက္ေသာနည္းသည္
သမၺႏၶာဝတၳနည္းမည္၏
ျပယုဂ္ကား အဘိဝါဒိယ ဘာသိႆံ စသည္
တည္း။
အာခ်ာတ္ႀကိယာနွင္႕မတြဲဘဲ ကိတ္ႀကိယာ
တစ္ခုတည္းကိုသာ ေကာက္ေသာနည္းသည္
အသမၺႏၶာဝတၳနည္းမည္၏။
ျပယုဂ္ကား အဘိဝါဒိယ စသည္တည္း။
(၂)ပဓာနႀကိယာကို ကတၱား ကံ စေသာပုဒ္မ်ားနွင္႔တြဲ၍ ေကာက္ေသာနည္းသည္
သမၺႏၶာဝတၳနည္းမည္၏။
ျပယုဂ္ကား အဟံ ဝေႏၵ စသည္တည္း။
ပဓာနႀကိယာကို ကတၱားကံ စေသာပုဒ္မ်ား
နွင္႔မတြဲမူ၍ ေကာက္ေသာနည္းသည္
အသမၺႏၶာဝတၳနည္းမည္၏။
ျပယုဂ္ကား ဝေႏၵ အစရွိသည္တည္း။
{သဒၵာနည္း } သုဒၶာႏုသေႏၶထြက္*
ကရုဏာသီတလဟဒယံ စေသာ ပဌမဂါထာ
၌ လိုရင္းကား "ဝေႏၵ"ဟူသည္တည္း။
အနက္ကား ဝေႏၵ-ရွိခိုးပါ၏။
အဓိပၸာယ္ကား ရိွခိုးပါ၏ ဟူလို
ဤသို႔ ဝေႏၵ ဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ ကမၼီကို ျပဆို
ေတာ္မူၿပီး၍ ယခုအခါ၌ ထိုကမၼီ၏ ကမၼကို
ျပျခင္းငွာ အလိုရွိေတာ္မူေသာ အ႒ကထာ
ဆရာသည္ သုဂတံဟူေသာပါဌ္ကိုမိန္႔။
***ပုစၧာတြက္နည္း**
အရွင္ အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္)
ဆရာသည္(ကတၱား)
ဝေႏၵ ဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ ကမၼီကို ျပဆိုေတာ္မူ၏
(ဌပနာ)
ယင္းကမၼီ၏ ကမၼကား အဘယ္ပါနည္း(ပုစၧာ)
ဤသို႔ ေမးဖြယ္ရွိ၍ ထိုအေမးကို ေျဖေတာ္မူ
လိုေသာ အ႒ကထာဆရာသည္ သုဂတံ ဟူေသာ ပါဌ္ကိုမိန္႔။
အဓိပၸာယ္ကား သုဂတံဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔
ဝေႏၵဟူေသာကမၼီ၏
ကမၼကား သုဂတံ ျဖစ္၏ဟူလို။
**အာေဘာ္မပါ ေမးပုစၧာ
အာေဘာ္ပါက ေစာဒနာ**
အေျဖရႈကာ ေမးပုစၧာ ေလ်ာ္စြာတင္ထုတ္ၿမဲ
***ေစာဒနာထြက္နည္း**
အရွင္အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္)
ဆရာသည္(ကတၱား)
ဝေႏၵဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ ကမၼီကိုျပဆိုေတာ္မူ၏
(ဌပနာ)
ယင္းကမၼီ၏ ကမၼကား အဘယ္ပါနည္း(ပုစၧာ)
ယင္းကမၼီ၏ ကမၼကား ဓမၼံျဖစ္ရာသည္မဟုတ္
ပါေလာ(အာေဘာဂ)
ဤသို႔ေစာဒနာဖြယ္ရွိ၍ ထိုေစာဒနာကို
ေသာဓနာလိုေသာ အ႒ကထာဆရာသည္
သုဂတံဟူေသာပါဌ္ကိုမိန္႔။
အဓိပၸာယ္ကား သုဂတံဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔
ဝေႏၵဟူေသာကမၼီ၏ ကမၼကား သုဂတံျဖစ္၏ဟူလို။
**အေျဖေရွာင္ကြင္း ေလ်ာ္ရာနင္း သြင္းေလ
အာေဘာဂ။
**အဘိယာစကထြက္နည္း**
အရွင္အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္)
ဆရာသည္(ကတၱား)
ဝေႏၵဟူေသာပါဌ္ျဖင္႔ ကမၼီကိုျပဆိုေတာ္မူ၏
(ဌပနာ)
ယင္းကမၼီ၏ ကမၼကိုလည္း ျပဆိုေတာ္မူပါဦး
(အဘိယာစနာ)ဟု ေတာင္းပန္ဖြယ္ရွိ၍
ကမၼကိုျပေတာ္မူလိုေသာ အ႒ကထာဆရာ
သည္ သုဂတံဟူေသာပါဌ္ကိုမိန္႔။
No comments:
Post a Comment