Sunday, July 10, 2016

အထြက္​

(အထြက္​)
ဝါက်တစ္​ခု၌ လိုရင္​းပဓာနကို ​ေကာက္​၍
စပ္​ရာႀကိယာပုဒ္​မွ ကာရက အကာရကပုဒ္​
မ်ားသို႔လည္​း​ေကာင္​း ကာရက အကာရကပုဒ္​
မ်ားမွ  ဝိ​ေသသန သမၺန္​စ​ေသာပုဒ္​မ်ားသို႔လ
ည္​း​ေကာင္​း ဆက္​စပ္​ျခင္​းကို အထြက္​ဟု​ေခၚ
သည္​။
{ထြက္​နည္​း၄၈}
ထြက္​နည္​းသည္​ အႏုသ​ေႏၶ ပုစၧာ ​ေစာဒနာ
အဘိယာစက ထြက္​နည္​းအားျဖင္​႔​(၄)ပါးရွိ၏။
ထိုတြင္​ တစ္​ပါးတစ္​ပါး၌ သဒၵာထြက္​နည္​း
ပညတ္​ထြက္​နည္​း ပရမတ္​ထြက္​နည္​းအားျဖင္​႔
(၃)ပါးရ​ေသာ​ေၾကာင္​့(၁၂)ပါးျဖစ္​၏။
ယင္​း(၁၂)ပါးတြင္​ တစ္​ပါးတစ္​ပါး၌ သုဒၶ-
ဥပမာလကၤာရ -​ေဟတာလကၤာရ -
ဥပမာ​ေဟတာလကၤာရထြက္​နည္​းအားျဖင္​႔
(၄)ပါးစီျပား​ေသာ​ေၾကာင္​႔ ထြက္​နည္​း(၄၈)ပါး
ျဖစ္​၏။
ခပ္​သိမ္းဝါက် ဟူသမ်ွ၌ ပဓာနႀကိယာ
​ေကာက္​ၿမဲသာ-ဟူသည္​နွင္​႔အညီ စာမထြက္​
မွီ ​ေရွးဦးစြာ ဝါက်၌ လိုရင္​း ပဓာန ႀကိယာကို
​ေကာက္​ရသည္​။
လိုရင္​း​ေကာက္​ျခင္​းသည္​ သမၺႏၶာဝတၳနည္​း
အသမၺႏၶာဝတၳနည္​းအားျဖင္​႔(၂)ပါးအျပားရွိ၏။
ထိုတြင္​ (၁) ကိတ္​ႀကိယာကို အာခ်ာတ္​ႀကိယာနွင္​႔တြဲ၍ ​ေကာက္​​ေသာနည္​းသည္​
သမၺႏၶာဝတၳနည္​းမည္​၏
ျပယုဂ္​ကား အဘိဝါဒိယ ဘာသိႆံ စသည္​
တည္​း။
အာခ်ာတ္​ႀကိယာနွင္​႕မတြဲဘဲ ကိတ္​ႀကိယာ
တစ္​ခုတည္​းကိုသာ ​ေကာက္​​ေသာနည္​းသည္​
အသမၺႏၶာဝတၳနည္​းမည္​၏။
ျပယုဂ္​ကား အဘိဝါဒိယ စသည္​တည္​း။
(၂)ပဓာနႀကိယာကို ကတၱား ကံ စ​ေသာပုဒ္​မ်ားနွင္​႔တြဲ၍ ​ေကာက္​​ေသာနည္​းသည္​
သမၺႏၶာဝတၳနည္​းမည္​၏။
ျပယုဂ္​ကား အဟံ ဝ​ေႏၵ စသည္​တည္​း။
 ပဓာနႀကိယာကို ကတၱားကံ စ​ေသာပုဒ္​မ်ား
နွင္​႔မတြဲမူ၍ ​ေကာက္​​ေသာနည္​းသည္​
အသမၺႏၶာဝတၳနည္​းမည္​၏။
ျပယုဂ္​ကား ဝ​ေႏၵ အစရွိသည္​တည္​း။

{သဒၵာနည္​း }  သုဒၶာႏုသ​ေႏၶထြက္​*
ကရုဏာသီတလဟဒယံ စ​ေသာ ပဌမဂါထာ
၌ လိုရင္​းကား "ဝ​ေႏၵ"ဟူသည္​တည္​း။
အနက္​ကား ဝ​ေႏၵ-ရွိခိုးပါ၏။
အဓိပၸာယ္​ကား ရိွခိုးပါ၏ ဟူလို
ဤသို႔ ဝ​ေႏၵ ဟူ​ေသာပါဌ္​ျဖင္​႔ ကမၼီကို ျပဆို
​ေတာ္​မူၿပီး၍ ယခုအခါ၌ ထိုကမၼီ၏ ကမၼကို
ျပျခင္​းငွာ အလိုရွိ​ေတာ္​မူ​ေသာ အ႒ကထာ
ဆရာသည္​ သုဂတံဟူ​ေသာပါဌ္​ကိုမိန္​႔။

 ***ပုစၧာတြက္​နည္​း**
အရွင္​ အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္​)
ဆရာသည္​(ကတၱား)
ဝ​ေႏၵ ဟူ​ေသာပါဌ္​ျဖင္​႔ ကမၼီကို ျပဆို​ေတာ္​မူ၏
(ဌပနာ)
ယင္​းကမၼီ၏ ကမၼကား အဘယ္​ပါနည္​း(ပုစၧာ)
ဤသို႔ ​ေမးဖြယ္​ရွိ၍ ထိုအ​ေမးကို ​ေျဖ​ေတာ္​မူ
လို​ေသာ အ႒ကထာဆရာသည္​ သုဂတံ ဟူ​ေသာ ပါဌ္​ကိုမိန္​႔။
အဓိပၸာယ္​ကား သုဂတံဟူ​ေသာပါဌ္​ျဖင္​႔  
ဝ​ေႏၵဟူ​ေသာကမၼီ၏
ကမၼကား သုဂတံ ျဖစ္​၏ဟူလို။
**အာ​ေဘာ္​မပါ ​ေမးပုစၧာ
အာ​ေဘာ္​ပါက ​ေစာဒနာ**
အ​ေျဖရႈကာ ​ေမးပုစၧာ ​ေလ်ာ္​စြာတင္​ထုတ္​ၿမဲ

***​ေစာဒနာထြက္​နည္​း**
အရွင္​အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္​)
ဆရာသည္​(ကတၱား)
ဝ​ေႏၵဟူ​ေသာပါဌ္​ျဖင္​႔ ကမၼီကိုျပဆို​ေတာ္​မူ၏
(ဌပနာ)
ယင္​းကမၼီ၏ ကမၼကား အဘယ္​ပါနည္​း(ပုစၧာ)
ယင္​းကမၼီ၏ ကမၼကား ဓမၼံျဖစ္​ရာသည္​မဟုတ္​
ပါ​ေလာ(အာ​ေဘာဂ)
ဤသို႔​ေစာဒနာဖြယ္​ရွိ၍ ထို​ေစာဒနာကို
​ေသာဓနာလို​ေသာ အ႒ကထာဆရာသည္​
သုဂတံဟူ​ေသာပါဌ္​ကိုမိန္​႔။
အဓိပၸာယ္​ကား သုဂတံဟူ​ေသာပါဌ္​ျဖင္​႔
ဝ​ေႏၵဟူ​ေသာကမၼီ၏ ကမၼကား သုဂတံျဖစ္​၏ဟူလို။
**အ​ေျဖ​ေရွာင္​ကြင္​း ​ေလ်ာ္​ရာနင္​း သြင္​း​ေလ
အာ​ေဘာဂ။

**အဘိယာစကထြက္​နည္​း**
အရွင္​အ႒ကထာဆရာ(အာလုပ္​)
ဆရာသည္​(ကတၱား)
ဝ​ေႏၵဟူ​ေသာပါဌ္​ျဖင္​႔ ကမၼီကိုျပဆို​ေတာ္​မူ၏
(ဌပနာ)
ယင္​းကမၼီ၏ ကမၼကိုလည္​း ျပဆို​ေတာ္​မူပါဦး
(အဘိယာစနာ)ဟု ​ေတာင္​းပန္​ဖြယ္​ရွိ၍
ကမၼကိုျပ​ေတာ္​မူလို​ေသာ အ႒ကထာဆရာ
သည္​ သုဂတံဟူ​ေသာပါဌ္​ကိုမိန္​႔။

No comments:

Post a Comment